Ayam · Nasi

Nasi Kukus Ayam Berempah Kota Kemuning

Teks & Foto: Hifzaila Hafni
Nasi kukus dengan ayam goreng berempah, kuah gulai, acar dan sambal belacan. Sememangnya menu yang dah biasa kita jumpa sekarang kan. Kat memana pun ada. Nasi Kak Wook pun lebih kurang macam gini, kan?
Senang, nasi-ayam-kuah-sayur-sambal. Semua dalam satu. Tak payah pening nak pilih. Yang menjual pun senang tumpu satu menu sahaja.
Ini gerai nasi kukus di lot parking yang berdepan dengan Pangsapuri Sri Kemuning, Kota Kemuning, Shah Alam. 

Gerai ini dibuka setiap Isnin-Sabtu, waktu makan tengah hari. 

Nasi kukus panas, ayam goreng berempah bersaiz besar insya Allah buat perut kenyang. Saya paling suka sambal belacan tu. Pedas, manis, masam. 
Tinggal kenanganlah nasi kukus ni sebab saya dah tak duduk situ lagi. Sesiapa yang ada di sekitar tu boleh la cuba ye. 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s